Ocenjevanje znanja v 9. razredu
Učenke in učenci,
oceno v 2. ocenjevalnem obdobju boste pridobili z govornim nastopom, na katerega ste se pripravili s preverjanjem znanja. Pri oblikovanju vašega novega posnetka bodite pozorni na vse komentarje, usmeritve, mnenja, ki ste jih dobili s strani svojih učiteljev pri preverjanju.
Svoj izdelek boste učitelju v ocenjevanje poslali do ponedeljka, 18. 5. 2020. Za učence učitelja Roberta Jereba se rok za oddajo podaljša do petka, 22. 5. 2020.
Ocenjevanje boste opravili samo tisti učenci, ki boste o tem obveščeni.
Navodila za govorni nastop
Vsebina govornega nastopa se bo nanašala na Gregorčičevo pesem Soči.
Govorni nastop bo sestavljen iz dveh delov.
1. del
Počasi, doživeto, z ustreznimi premori in poudarki, razločno in glasno boš prebral pesem. Pesem je polna čustev, zato se potrudi, da boš to pokazal tudi s svojim branjem.
Simon Gregorčič Soči Krasna si, bistra hči planin, |
2. del
V drugem delu boš razmišljal o Gregorčičevi pesmi. Tudi ta del govornega nastopa moraš prebrati tekoče, ustrezno hitro in razločno.
1. V treh povedih povzemi vsebino pesmi.
2. Razloži, kaj povezuje pesnika Simona Gregorčiča in reko Sočo.
3. Pojasni, kaj pesnik izraža v prvem delu pesmi. Utemelji z verzom iz pesmi. Pojasni tudi, o čem pesnik govori v drugem delu pesmi. Utemelji z verzom iz pesmi.
4. V čem je reka Soča podobna vsakemu izmed nas? Razloži.
5. Katere zgodovinske dogodke je pesnik Gregorčič napovedal v svoji pesmi?
6. Pesem je oda. Razloži, kaj to pomeni.
7. Pesnikov slog je bogat z metaforami. Poišči v pesmi primer za poosebitev ali personifikacijo in primer za primero ali komparacijo.
8. Gregorčičevo pesem primerjaj z Levstikovo pesmijo Dve otvi. Poišči 3 podobnosti med obema besediloma in 3 razlike.
9. Oba avtorja sodita v isto literarno obdobje. Katero? Predstavi glavne značilnosti. Utemelji, zakaj ti dve besedili (Soči in Dve otvi) nista ravno tipični besedili za to obdobje – navedi vsaj eno utemeljitev.
Bodi pozoren!
– Govorni nastop je celota. Deli, ki ga sestavljajo, naj bodo med seboj povezani. NE naštevaj odgovorov na postavljena vprašanja, temveč tvori povezano besedilo, v katerem boš razmišljal o navedenih vprašanjih.
– Ob pripovedovanju upoštevaj naslednje kriterije ocenjevanja.
– Upoštevaj značilnosti besedilne vrste.
– Besedilo tekoče pripoveduj in si ob tem pomagaj s svojim spisom.
– Ob branju upoštevaj ločila in smiselne poudarke.
– Pripoveduj knjižno, besede pravilno izgovarjaj in naglašuj.
– Pripoveduj izvirno, razločno in tekoče.
– Pripoveduj prepričljivo in samozavestno.
– Izogibaj se monotonemu pripovedovanju.
– Pazi na razločno in jasno izgovorjavo.
– Usmeri se čim bližje mikrofonu, da bo tvoj glas dobro slišan.
– Interpretativno branje svojega spisa izvajaj stoje, saj bo tako ton tvojega glasu kvalitetnejši.
– Od tebe pričakujemo zvočni posnetek.
– Če imaš pri pripravi govornega nastopa kakršnokoli vprašanje, se obrni na svojega učitelja slovenščine.