SLJ 9. 10. teden

1. ura

Pozdravljeni!

Nadaljevali bomo z obravnavo književnosti iz obdobja moderne. Na spodnji povezavi rešite naloge za uvod k naslednji pesmi.

https://eucbeniki.sio.si/slo9/2397/index.html

Na naslednjih straneh so naloge povezane s pesmijo Na otčevem grobu, ki jo je napisal Dragotin Kette. Rešite naloge do konca strani 433. Naredite tudi nalogo, ki zahteva, da posnamete svojo recitacijo. Primerjajte jo s posnetkom v e-učbeniku in jo ovrednotite po tam napisanih kriterijih. Samovrednotenja ni potrebno zapisati v zvezek.

V zvezek za književnost zapiši naslov Dragotin Kette: Na otčevem grobu. Zatem odgovori na naslednja vprašanja (odgovore najdeš v obravnavi pesmi v e-učbeniku). Vprašanja prepiši in odgovarjaj v povedih.

  1. Kakšno je razpoloženje v pesmi?
  2. Kateri dve osebi nagovarja lirski subjekt in kaj jima naroča?
  3. Kakšna čustva ima izpovedovalec do svojega očeta?
  4. Glede česa ga je oče razočaral?
  5. Naštej značilnosti sveta živih in mrtvih, kot jih razbereš iz pesmi.
  6. Kakšen je pogled izpovedovalca na svet živih?

2. ura

Še malo se bomo pomudili pri pesmi Na otčevem grobu. Najprej boste reševali naloge (1–6) v e-učbeniku. Rešitve lahko preverjate sproti.

https://eucbeniki.sio.si/slo9/2397/index5.html

Pojasnilo pri 1. nalogi: ko boste označevali okrasne pridevke, se vam bodo zeleno  obarvali (znak za pravilen odgovor) le pridevniki, ne pa tudi samostalniki.

V zvezek nato zapiši odgovore na naslednja vprašanja (prepiši tudi vprašanja):

  1. Določi kraj dogajanja.
  2. Iz pesmi izpiši primere za okrasni pridevek, nagovor in retorično vprašanje.
  3. V 4. kitici poišči nasprotje.
  4. Označi rimo v kvartinah in jo poimenuj.
  5. Kateri pesniški obliki pripada pesem? Naštej značilnosti te pesniške oblike (spoznal si jo že lani pri obravnavi Prešernovih pesmi Apel in čevljar ter O, Vrba).

Nato v zvezek prepiši povzetek pesmi:

V sonetu Na otčevem grobu je Dragotin Kette ob motivu mrtvega očeta razvil idejo o neskladju med idealnim in resničnim svetom. V pesmi pokaže, da stvarnost ni idilična podoba sreče, temveč njeno nasprotje: življenje je večen boj.

Na koncu pravilno razporedi življenjepisne podatke o pesniku in jih prepiši v zvezek (podatki v zelenem polju na levi strani).

https://eucbeniki.sio.si/slo9/2397/index4.html


3. ura

Za uvod boste razmišljali o vtisih in čustvih. Odgovori na spodnja vprašanja (naslednjih strani pa ne rešujte).

https://eucbeniki.sio.si/slo9/2398/index1.html

Naslednjo pesem, ki jo bomo obravnavali nosi naslov Pesem, napisal pa jo je Josip Murn – Aleksandrov. Avtorja in naslov pesmi zapiši v zvezek za književnost. Pesem je v berilu za 9. razred na strani 100. Osredotoči se in pesem potiho preberi, nato v zvezek odgovori na spodnja vprašanja (prepiši tudi vprašanja).

1. Kakšno je razpoloženje lirskega subjekta v Pesmi? Iz katerih besed, besednih
zvez, verzov lahko to razbereš?
2. Ali se barva zvezde, ki je opisana v 1. kitici, stopnjuje navzgor ali
navzdol? Izpiši besede, ki to dokazujejo.
3. Na katero čutilo bralca deluje 1. kitica? V 2. kitici se prvemu čutu pridruži še en. Kateri? Kateri dve besedi ga označujeta?
4. Določi dogajalni čas. V kateri kitici je čas določljiv?
5. S čim lirski subjekt primerja upanje človeka? Na kakšni osnovi izpelje to primerjavo?
6. V kateri kitici je skrito sporočilo pesmi? Povzemi to sporočilo v povedi.


4. ura

Ta teden ste imeli devetošolci naravoslovni dan in je ena ura slovenščine odpadla, zato bomo o pesmi še kaj povedali naslednji ponedeljek, ko se vidimo v šoli. S seboj prinesite zvezke za književnost in za jezikovni pouk.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja