1. ura
Učenci, lepo pozdravljeni v novem delovnem tednu!
V prejšnjem tednu smo ponavljali samostalnik in glagol. V petkovi uri smo se posvetili neosebni glagolski obliki, nedoločniku in namenilniku.
Danes bomo ponovili že poznani pridevnik.
S pomočjo spodnjega posnetka ponovi značilnosti pridevnika. Pozorno poslušaj razlago. Rešitev uganke pa zapiši v zvezek.
V zvezek za jezikovni pouk napiši manjši naslov PRIDEVNIK (utrjevanje).
Prepiši spodnjo definicijo. Na prazne črtice pa zapiši primere lastnostnega, vrstnega in svojilnega pridevnika.
Primer svojilnega pridevnika: Očetov avto.
Pridevnik
2. ura
Danes bomo nadaljevali s tretjo besedni vrsto, ki smo jo ponovili v zadnjih dneh. Prva besedna vrsta je bila samostalnik, druga glagol, tretja pa je pridevnik. Včeraj smo ponovili vrste pridevnika, in sicer LASTNOSTNI, VRSTNI IN SVOJILNI.
Danes pa se bomo mudili s stopnjevanjem pridevnika. Se še spomniš?
Poznamo tri stopnje pridevnika:
- osnovnik,
- primernik,
- presežnik.
S pomočjo spodnje povezave boš ponovil, kako se sklanja pridevnik.
https://www.youtube.com/watch?v=lNzfsSw3weA
V zvezek za jezikovni pouk pod že napisani naslov PRIDEVNIK zapiši manjši naslov: Stopnjevanje pridevnika.
Za tem v zvezek reši obe nalogi stopnjevanja, ki sledita. Ob prvi nalogi boš danim pridevnikom poiskal presežnik. Na prazno črto boš vsak zapisani presežnik uporabil v novi povedi. Primer: visok – višji – najvišji (Slovenska najvišja gora je Triglav.)
1. Nadaljuj zaporedje in presežnik uporabi v povedi.
Stopnjevanje pridevnikov
2.Vstavi: težja, najtežja, lažja, najlažja.
Žaba je __________________ od srne in ___________________ od mravlje.
Srna je ______________________________ od žabe in mravlje. Torej je srna
___________________________________ od vseh treh.
Mravlja je __________________________________ od žabe in srne. Torej je mravlja
______________________________________ od vseh treh.
3. in 4. ura
Danes lahko preveriš ustreznost včerajšnje delno rešene naloge s pomočjo spodnjih rešitev.
Nadaljuj zaporedje - rešitve
Današnja in jutrišnja ura slovenščine bo namenjena novi besedni vrsti prislov. V zvezek za jezikovni pouk boš na popolnoma novo stran zapisal večji naslov PRISLOV. Velikost naslova naj bo enaka kot smo še v času prisotnosti v šoli napisali SAMOSTALNIK, GLAGOL in PRIDEVNIK. Po zapisu pa prisluhi razlagi nove besedne vrste, ki jo najdeš na spodnji povezavi.
https://www.youtube.com/watch?v=-qdXcp1IL-E
Za boljše razumevanje slišanega boš v zvezek prepisal naslednje tri vrste prislovov.
Prislovi
V četrtkovi uri boš odprl drugi del delovnega zvezka Gradim slovenski jezik 6. Poišči 21. poglavje na strani 87 in prični z reševanjem nalog.
V delovni zvezek rešuj naslednje naloge: 1., 2., 3., 4., 5. in 6. nalogo.
Po zaključku reševanja celotnega poglavja, ti bomo učitelji slovenščine posredovali rešitve.
Uspešno reševanje!
5. ura
Včeraj si poslušal zvočno razlago PRISLOVA in v zvezek prepisal značilnost in vrste nove besedne vrste.
Če ponovimo:
Besede, ki označujejo kraj, čas in način dejanja, so prislovi.
Poznamo krajevne, časovne in načinovne prislove.
Preverimo razumevanje s spodnjimi primeri za vsake vrste prislova. Spodnje primere zabeleži v zvezek za jezikovni pouk.
- Manca naj bi ostala doma. Kje naj bi ostala? KRAJEVNI PRISLOV
- Poleti bo odšla na oddih. Kdaj bo odšla? ČASOVNI PRISLOV
- Zadovoljno bo sprejela darilo. Kako bo sprejela darilo? Zadovoljno. NAČINOVNI PRISLOV
Za domačo nalogo boš rešil naloge v delovnem zvezku, 2. del.
Odpri ga na strani 90, prični z reševanjem 7. naloge in nadaljuj z ostalimi do vključno 15.naloge.
Sončen konec tedna ti želim. Izkoristi ga tudi za počitek.