1. ura
Šestošolci,
lepo pozdravljeni že v 9. tednu šolskega dela na daljavo.
V novem tednu pričenjamo z obravnavo jezikovnega pouka. Ker je minilo že veliko časa, ko smo v šoli sklanjali samostalnike, jih bomo v tej uri ponovili s pomočjo kviza.
Odprl boš zvezek za jezikovni pouk in vanj zapisal naslov:
Utrjevanje samostalnika
Pod naslov zapiši: Sklanjanje samostalnika
Za tem napiši imena sklonov in vprašalnice zanje.
Posredujem ti povezavo do spletnega mesta, kjer se boš lahko sam preveril v poznavanju sklanjanja zahtevnejših samostalnikov.
Rešitve sledijo na koncu preverjanja.
https://www.thatquiz.org/sl/practicetest?1w5iqggx8314
Po zaključku kviza si izberi katerikoli dani samostalnik iz kviza. Sklanjaj ga v vseh treh številih; torej 18 primerov samostalnika. V zvezek ta samostalnik sklanjaj v ednini, v smiselnih povedih. To pomeni, da boš napisal 6 povedi.
2. ura
V včerajšnji uri smo ponovili sklanjanje zahtevnejših samostalnikov.
Ne bodi slabe volje, če so se napake vztrajno mešale v končnice samostalnikov.
Bistveno je, da se ti je v spomin vtisnil kateri izmed ponujenih primerov,
ki jih boš v vsakdanjem sporazumevanju pogosto rabil, npr. samostalnik
mati, hči, otrok in podobni.
V današnji uri bo tvoja naloga prepoznati samostalnik.
Se še spomniš, katere besede so samostalniki?
S samostalniki poimenujemo:
⇒ BITJA: osebe (Jošt, sestrica, pevka)
živali (žabe, kača, žabica)
rastline (vrba);
⇒ PREDMETE (škarje, trebuh, mlaka, luknja);
⇒ POJME (vaja, blisk,pomoč).
Pojmi so besede, ki jih ne zaznamo z našimi čutili. Ne moremo jih videti, slišati, okušati, se jih dotikati.
Sledi vaja, v kateri boš v vsaki povedi poiskal samostalnik, ga izpisal v preglednico in mu določil ime sklona (npr. imenovalnik, tožilnik …).
Imenovalnik je prvi sklon, drugi rodilnik itn.
Nalogo v preglednici prepiši v zvezek za jezikovni pouk, skupaj z navodili reševanja.
V naslednji uri pa sledijo rešitve, s pomočjo katerih boš preveril pravilnost sklanjanja.
3. ura
Reševanje včerajšnje vaje samostalnika boš preveril s spodnjimi rešitvami.
Samostalnik - rešitve
Prosim, da pišeš s peresom!
Preostanek ure bomo namenili naslednji besedni vrsti GLAGOL.
Glagol smo v tem šolskem letu že obravnavali, zato mu bomo v naslednjih dveh urah namenili utrjevanje.
V zvezek za jezikovni pouk boš napisal naslov GLAGOL, pod njim pa v oklepaj (Utrjevanje glagola). Za tem boš prepisal spodnjo definicijo glagola.
Za osvežitev pa boš poslušal videoposnetek, ki ga najdeš na spodnji povezavi:
https://www.youtube.com/watch?v=TqX5BCrBfQc&t=128s
4. ura
Po včerajšnji ponovitvi glagola ob današnji nalogi ne boš imel težav.
Na spodnji povezavi boš v besedilu pravljice Obuti maček poiskal glagole.
S pomočjo danih rešitev boš preveril ustreznost izbora glagola v vseh treh delih besedila.
https://interaktivne-vaje.si/slovenscina_ps/gradiva_slova/glagol_6r/glagol_poisci.htm
Izberi dva glagola iz pravljice Obuti maček.
Spregaj ju v ednini, dvojini in množini v zvezek. Prvega sklanjaj v sedanjiku, drugega v pretekliku.
Pred spreganjem zapiši manjši naslov: Spreganje glagola (vaja).
5. ura
Učenci, v včerajšnji uri ste ponovili glagol, v današnji pa bomo nadaljevali z njegovo obravnavo.
Posvetili se bomo neosebni glagolski obliki, ki se imenuje
NEDOLOČNIK IN NAMENILNIK.
Ponovi s pomočjo spodnje povezave.
https://www.youtube.com/watch?v=2XYC1TSPTs0
V zvezek prepiši ta naslov (NEDOLOČNIK IN NAMELNIK) pod včeraj zapisani naslov Glagol.
Pod naslov prepiši naslednjo značilnost te neosebne glagolske oblike.
Nedoločnik in namenilnik
S pomočjo spodnje povezave boste reševali spletne naloge. Reši samo 3. in 4. zavihek za naslovom: Nedoločnik in namenilnik
https://interaktivne-vaje.si/slovenscina_ps/oblikoslovje_glagol_6_9r.html