Ocenjevanje 8. razred

Ocenjevanje znanja v 8. razredu

Učenke in učenci,

oceno v 2. ocenjevalnem obdobju boste pridobili z govornim nastopom, na katerega ste se pripravili s preverjanjem znanja. Pri oblikovanju vašega novega posnetka bodite pozorni na vse komentarje, usmeritve, mnenja, ki ste jih dobili (ali pa jih še boste) s strani svojih učiteljev pri preverjanju.

Svoj izdelek boste učitelju v ocenjevanje poslali do ponedeljka, 18. 5. 2020. Za učence učitelja Roberta Jereba se rok za oddajo podaljša do petka, 22. 5. 2020.

Ocenjevanje boste opravili samo tisti učenci, ki boste o tem obveščeni.


Navodila za govorni nastop

Vsebina govornega nastopa se bo nanašala na Tavčarjevo delo Tržačan.

Govorni nastop bo sestavljen iz dveh delov.

1. del

Počasi, doživeto, z ustreznimi premori in poudarki, razločno in glasno boš prebral spodnji odlomek. Odlomek je poln čustev, zato se potrudi, da boš to pokazal tudi s svojim branjem.

Morda v petem letu svojega zakona, — Bog ve, kako se je primerila ta nesreča — je dobila mati Vrbarjeva otroka, ali nekaj tacega, kar je ona otroka imenovala. Če vam povem, da je bilo to otroče podobno — materi in očetu, potem mi ni treba še posebej naglašati, da je bilo to otroče prav grda stvar. Okrog ogla domače hiše je letalo v raztrgani, umazani srajci in z razritimi lasmi. Kričalo je pri vsaki sapici in se silno drlo, če smo mi vaški otročaji tu in tam, mimo hodeč, to grdobo »malo udarili«. In ko je bilo staro komaj šest let, je klelo že kakor voznik na cesti. No, pa smo ga tepli, če smo ga le mogli.Matevž je rad imel tega svojega otroka, in če je malo zakričal zunaj, je planil iz hiše, razvnet in plašan ter skrbno povpraševal: »Kaj ti je, Tinče! Tinče! Moj Tinče!«

Od tistega časa, kar se je bil pri Vrbarjevih rodil domači otrok, je postal tržaški Tomažek velik revež. Brezušesni Matevž je hipoma zgubil vso ljubezen, katero je poprej gojil do tega otroka. Zavidal mu je vsak grižljaj ter ga redil in pasel bolj s palico nego s kruhom. Gotovo ni zatonil dan, da bi ga ne bil pretepel enkrat ali dvakrat. Oblačil ga je skoro na isti način, kakor se oblači lilija na polju, ki nima nobene obleke.

Šibko otroče je moralo trdo delati ter prenašati bremena, da so kar pokale kosti v njem. Kar je ostalo brez udarca pod Matevževo roko, to sta pretepla potem mati gospodinja in pa Tinče, moj Tinče! Nekega dne je prinesel domači sinček novo brezovko domov. Poskusiti jo je hotel na Tomažkovi koži. A ta je stekel ter hotel rešiti svoje meso, kakor je tako navada pri človeških bitjih. Tedaj bi vi morali videti Matevža, kako je planil za otrokom, ga ujel, potisnil med kriva svoja kolena ter dejal rahlo: »Tinče, zdaj ga pa le!«

In Tinče je tepel. Mati Žirovka mimo prišedši pa je tudi zagodla: »Le ga! le ga! le ga!«

2. del

V drugem delu boš razmišljal o celotnem Tavčarjevem besedilu. Tudi ta del govornega nastopa moraš prebrati tekoče, ustrezno hitro in razločno.

1. V petih povedih povzemi vsebino celotnega prebranega besedila.

2. Izpostavi, kateri dve osebi sta v središču pripovedovanja. Obe osebi označi – povej, katere so njune značajske lastnosti.

3. Pojasni, zakaj se je Matevžev odnos do Tomažka tako spremenil.

4. V štirih povedih povej in utemelji, kakšen občutke je besedilo zbudilo v tebi, o čem si razmišljaj med branjem.

5. Ivan Tavčar je pisatelj, ki v svojih delih osebe in dogodke opisuje zelo natančno. Zanj so značilne slikovite primere ali komparacije. Poišči v besedilu tri primere ali komparacije.

6. Pojasni, v čem se Tavčarjeva slika razlikuje od Kersnikove slike Mačkova očeta.

7. Svojemu govornemu nastopi poišči ustrezen naslov.

 

Bodi pozoren!

– Govorni nastop je celota. Deli, ki ga sestavljajo, naj bodo med seboj povezani. NE naštevaj odgovorov na postavljena vprašanja, temveč tvori povezano besedilo, v katerem boš razmišljal o navedenih vprašanjih.

– Ob pripovedovanju upoštevaj naslednje kriterije ocenjevanja.

Upoštevaj značilnosti besedilne vrste.
– Besedilo tekoče pripoveduj in si ob tem pomagaj s svojim spisom.
– Ob branju upoštevaj ločila in smiselne poudarke.
– Pripoveduj knjižno, besede pravilno izgovarjaj in naglašuj.
– Pripoveduj izvirno, razločno in tekoče.
– Pripoveduj prepričljivo in samozavestno.
– Izogibaj se monotonemu pripovedovanju.
– Pazi na razločno in jasno izgovorjavo.
– Usmeri se čim bližje mikrofonu, da bo tvoj glas dobro slišan.
– Interpretativno branje svojega spisa izvajaj stoje, saj bo tako ton tvojega glasu kvalitetnejši.

– Od tebe pričakujemo zvočni posnetek.

– Če imaš pri pripravi govornega nastopa kakršnokoli vprašanje, se obrni na svojega učitelja slovenščine.

 

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja