SLJ 6, 8. teden

1. ura

Učenci 6. razreda lepo pozdravljeni!

Upam, da ste se uspeli odpočiti med prvomajskimi prazniki.

Verjamem tudi, da niste povsem pozabili snovi, ki smo jo obravnavali v mesecu aprilu. Kako svež je še spomin na te pravljice, pa boš preveril s pomočjo spodnjih vprašanj.

Vprašanja prepiši v zvezek za književnost, napiši naslov Pravljica utrjevanje znanja  in odgovori s celotnimi povedmi. Ustrezne rešitve boš preveril/-a sam s pomočjo odposlanih rešitev, ki bodo sledile v naslednji, torkovi  uri.

Pravljica – utrjevanje znanja

  1. Kaj je pravljica?
  2. Naštej poglavitne značilnosti pravljice.
  3. Kako se običajno začenja klasična pravljica. S katerimi besedami se zaključuje?
  4. Naštej nekaj pravljičnih bitij, ki nastopajo v pravljicah.
  5. Katera so najpogostejša pravljična oziroma stalna števila?
  6. Naštej čudežne predmete, ki so pogosto sestavni del pravljičnega besedila.
  7. Čemu pogosto ponavljanje besed ali povedi v pravljičnem besedilu?
  8. Kdo oziroma kaj zmaga na koncu?
  9. Poimenuj avtorja ljudskih pravljic?
  10. Naštej dva svetovno znana avtorja pravljic. Zagotovo še iz zgodnjega otroštva poznaš njune pravljice. Omenjenima pisateljema pripiši po tri naslove pravljic, ki sta jih napisala.
  11. Naštej naslove vsaj treh ljudskih pravljic.
  12. Kako še drugače označimo umetno pravljico?
  13. Naštej naslove pravljic, ki smo jih obravnavali pri »pouku«.
  14. Katera pravljica se ti je najbolj vtisnila v spomin? Lahko se odločiš za katero izmed obravnavanih ali pa za pravljico, ki so jo poslušal kot otrok. Povej, zakaj ti je ostala v spominu?


2. ura

Šestošolci,  lepo pozdravljeni.

Danes vam pošiljam rešitve odgovorov, s pomočjo katerih boste preverili ustreznost vaših odgovorov  na temo obravnavane snovi Pravljica.

Preveri svoje odgovore, ki si jih zapisal/-a v zvezek. Označi njihovo pravilnost  z rdečim pisalom in dopiši ustrezen odgovor k napačnemu.

Preverjanje znanja:                                                                                      

Ne pozabi, da moraš do srede, 6. maja, poslati zvočni posnetek obnove pravljice.

Rešitve preverjanja - pravljica

 

OBVESTILO O BBZ


 

3. ura, četrtek, 7. 5.

Šestošolci,

konec šolskega leta se bliža, z njim pa tudi ocenjevanje znanja. Tako kot na daljavo poteka pouk, bo na daljavo potekalo tudi ocenjevanje. Ocenjevali bomo govorni nastop, ki bo sestavljen iz dveh delov.

Ocenjevanje znanja bo zajemalo govorni nastop, ki ga boš po spodnjih navodilih pripravil, posnel in ga do ponedeljka, 18. maja 2020, poslal učitelju slovenščine.

Najprej pa se boš naučil pisanja DOMIŠLJIJSKEGA spisa.

V zvezek za književnost napiši naslov DOMIŠLJIJSKI SPIS in preberi značilnosti, ki so značilne za tovrstno besedilo. Po branju te značilnosti čitljivo prepiši pod napisani naslov.

Domišljijski spis

 

V nadaljevanju si natančno preberi merila, ki jih moraš upoštevati, ko boš pisal svoj prvi spis.

Merila za pisanje

 

Sledi pisanje letošnjega prvega spisa.

Domišljijski spis bo povezan s pravljico, ki si jo v zadnjem času dodobra spoznal.

Ne piši sodobne pravljice in  v vsebino ne vključuj nepravljičnih bitij, kot so vesoljci in podobna bitja.
Čudežni predmeti naj ne bodo produkti sodobnega časa, npr.: avtomobili, rakete ipd.

Ustvari pravo »klasično« pravljico, kot so nastajale daleč nazaj v preteklosti (spomni se pravljic Čudežni prstan in Zlata ptica).

Pred začetkom pisanja natančno preberi spodnja navodila za pisanje tvojega domišljijskega spisa.

Navodila za šolski spis

4. ura, petek, 8. 5.

Zadnja ura v tem tednu je namenjena pripravi na ocenjevanje znanja.

Navodila za ocenjevanje znanja so objavljena pod zavihkom Ocenjevanje znanja.

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja