Učenke in učenci,
ker se bliža konec šolskega leta, za katerega pravzaprav ne vemo, ali ga bomo pričakali doma ali pa mogoče vendarle v šoli, moramo pridobiti ocene.
Ocenjevanje bo potekalo, tako kot vse delo do sedaj, na daljavo. Pri načrtovanju ocenjevanja smo učitelji skušali upoštevati posebne okoliščine, računamo pa, da boste k nalogi pristopili odgovorno.
Ocenjevali bomo govorni nastop, ki bo sestavljen iz več delov.
Da vam bomo način pridobivanja ocene čimbolj približali, smo za vas pripravili preverjanje znanja. Preverjanje znanja po spodnjih navodilih opravite do srede, 6. 5. 2020. Govorni nastop posnemite in do navedenega datuma pošljite učitelju slovenščine.
Zdaj pa kar k nalogi (preverjanju). Kaj boste morali narediti? Pripravili boste govorni nastop o pesmi Glosa Franceta Prešerna (berilo, str. 144), ki smo jo že obravnavali.
NAVODILO ZA DELO
Govorni nastop bo sestavljen iz dveh delov. Potekal pa bo takole:
1. Pesem boste doživeto prebrali.
Pomoč pri branju/deklamiranju je posnetek pesmi (kliknite na znak za zvočnik levo ob začetku pesmi):
http://www.preseren.net/slo/3_poezije/38_glosa.asp
2. O pesmi boste povedali nekaj značilnosti. V govorni nastop boste vključili odgovore na naslednja vprašanja (večino odgovorov imate že v zvezkih pri obravnavi pesmi):
– Kako je zgrajena pesem (število kitic, koliko verzov ima kitica, posebnost zadnjih verzov v kiticah)?
– V štirih povedih obnovi pesem.
– Navedi vsaj tri umetnike iz prve kitice. S čim so se ukvarjali?
– Kako poimenujemo rimo v geslu ali motu?
– V tretji kitici poišči okrasni pridevek.
– Kaj pesniku nadomešča materialne dobrine (odgovor najdeš v 4. kitici)?
– Kaj je običajno tema glose?
– Sporočilo pesmi je:
- Denar je sveta vladar.
- Narava in umetnost sta vredni manj kot materialne dobrine.
- Narava in umetnost sta vredni več kot materialne dobrine.
– V katero literarnozgodovinsko obdobje umeščamo pesem Glosa? Naštej tri značilnosti tega obdobja.
Bodi pozoren!
Govorni nastop je celota. Po prvem delu naj sledi kratek premor. Odgovore na vprašanja poskušaj povezati v zaokroženo besedilo. Lahko uporabiš tudi dodatne oziroma vezne povedi med posameznimi odgovori. Pazi na knjižni jezik, glasnost in razločnost govora – kot tudi sicer pri govornem nastopanju v šoli.