Učenke in učenci,
ker se bliža konec šolskega leta, za katerega pravzaprav ne vemo, ali ga bomo pričakali doma ali pa mogoče vendarle v šoli, moramo pridobiti ocene.
Ocenjevanje bo potekalo, tako kot vse delo do sedaj, na daljavo. Pri načrtovanju ocenjevanja smo učitelji skušali upoštevati posebne okoliščine, računamo pa, da boste k nalogi pristopili odgovorno.
Ocenjevali bomo govorni nastop, ki bo sestavljen iz več delov.
Da vam bomo način pridobivanja ocene čimbolj približali, smo za vas pripravili preverjanje znanja. Preverjanje znanja po spodnjih navodilih opravite do srede, 6. 5. 2020. Govorni nastop posnemite in do navedenega datuma pošljite učitelju slovenščine.
Navodila za preverjanje znanja
Pripravi govorni nastop o prebranem besedilu Janka Kersnika Mačkova očeta.
Tvoj govorni nastop naj bo sestavljen iz naslednjih točk:
1. Del besedila v okvirju doživeto preberi.
Našel sem starega v tesni sobici pri sosedovih, ležečega v borni postelji. Uvidel sem takoj, da gre h koncu z njim. Stisnil mi je roko in s slabim glasom dejal: »Ej, gospod, tobaka ne morem več, tobaka! Pa tule ležim; še doma ne smem, ne morem umreti! In umrl pa bom — kmalu — jesti tudi ne morem, le pil bi malo vina, dobrega, pa nimam denarja!« »Poslal vam bom vina.« »Ej, gospod, hvala! Saj tudi ne vem, če ga bom mogel piti. Pa tudi ne prosim zanj — saj vas nisem nikoli drugega prosil kakor malo tobaka — ej, prosil pa nisem, prosil, če sem tudi stradal!« »Česa pa želite, oče?« »Prècej vam povem. Slab sem, pa težko govorim! Pa vedite, gospod, pri sinu imam še zaostali živež in poboljšek za pol leta — dvajset goldinarjev imam tam — pa tabuliran sem za ta živež — dajte mi teh dvajset goldinarjev in terjajte jih pri sinu, pri Jurju! Saj ne bo mogel plačati, terjajte ga in tožite in s posestva ga spravite tega — prokletega sina!« Starcu so se iskrile oči in sklonil se je v postelji na pol kvišku. Pretreslo me je to divje sovraštvo, ki je donelo iz njegovih besed. »Kaj hočete s temi dvajsetimi goldinarji?« sem vprašal po kratkem molku. »Vseeno! Za pogreb, za maše, ali pa temule, ki me zdaj redi, vseeno — le mladi jih ne sme imeti. Saj si ne more pomagati — berač bo, berač naj bo, če ga spravimo iz bajte!« |
2. V nadaljevanju govornega nastopa boš razmišljal o besedilu. Pomagaš si lahko z odgovori, ki si jih oblikoval v svoj zvezek.
a) V največ treh povedih povzemi vsebino prebranega besedila.
b) Predstavi Mačkovo družino – kako so živeli, zakaj so se prepirali, katera čustva so bila skupna moškim v tej družini.
c) Pojasni vlogo, ki jo ima v besedilu pripovedovalec.
3. V zaključku navedi in utemelji, s katerim pregovorom lahko povzamemo sporočilo Kersnikovega besedila.
4. Svojemu govornemu nastopu poišči ustrezen naslov.
Bodi pozoren!
Govorni nastop je celota. Deli, ki ga sestavljajo, naj bodo med seboj povezani. NE naštevaj odgovorov na postavljena vprašanja, temveč tvori povezano besedilo, v katerem boš razmišljal o navedenih vprašanjih.