SLJ 6, 10. teden

1. ura

Učenci, lepo pozdravljeni v novem delovnem tednu!

V prejšnjem tednu smo ponavljali samostalnik in glagol. V petkovi uri smo se posvetili  neosebni glagolski obliki, nedoločniku in namenilniku.

Danes bomo ponovili že poznani pridevnik.

S pomočjo spodnjega posnetka ponovi značilnosti pridevnika. Pozorno poslušaj razlago. Rešitev uganke pa zapiši v zvezek.

V zvezek za jezikovni pouk napiši manjši naslov PRIDEVNIK (utrjevanje).

Prepiši spodnjo definicijo. Na prazne črtice pa zapiši primere lastnostnega, vrstnega in svojilnega pridevnika.

Primer svojilnega pridevnika: Očetov avto.

Pridevnik

 


2. ura

Danes bomo nadaljevali s tretjo besedni vrsto, ki smo jo ponovili v zadnjih dneh. Prva besedna vrsta je bila samostalnik, druga glagol, tretja pa je pridevnik. Včeraj smo ponovili vrste pridevnika, in sicer LASTNOSTNI, VRSTNI IN SVOJILNI.

Danes pa se bomo mudili s stopnjevanjem pridevnika. Se še spomniš?

Poznamo tri stopnje pridevnika:

  • osnovnik,
  • primernik,
  • presežnik.

S pomočjo spodnje povezave boš ponovil, kako se sklanja pridevnik.

https://www.youtube.com/watch?v=lNzfsSw3weA

V zvezek za jezikovni pouk pod že napisani naslov PRIDEVNIK zapiši manjši naslov: Stopnjevanje pridevnika.

Za tem v zvezek reši  obe nalogi stopnjevanja, ki sledita. Ob prvi nalogi boš danim pridevnikom poiskal  presežnik. Na prazno črto boš vsak zapisani presežnik uporabil v novi povedi. Primer:  visok – višji – najvišji (Slovenska najvišja gora je Triglav.)

1. Nadaljuj zaporedje in presežnik uporabi v povedi.

Stopnjevanje pridevnikov

 

2.Vstavi: težja, najtežja, lažja, najlažja.

Žaba je __________________ od srne in ___________________ od mravlje.

Srna je ______________________________ od žabe in mravlje. Torej je srna

___________________________________ od vseh treh.

Mravlja je __________________________________ od žabe in srne. Torej je mravlja

______________________________________ od vseh treh.

 


3. in 4. ura

Danes lahko preveriš ustreznost včerajšnje delno rešene naloge s pomočjo spodnjih rešitev.

Nadaljuj zaporedje - rešitve

 

Današnja in jutrišnja ura slovenščine bo namenjena novi besedni vrsti  prislov. V zvezek za jezikovni pouk boš na popolnoma novo stran zapisal večji naslov PRISLOVVelikost naslova naj bo enaka kot smo še v času prisotnosti v šoli napisali SAMOSTALNIK, GLAGOL in PRIDEVNIK. Po zapisu pa prisluhi razlagi nove besedne vrste, ki jo najdeš na spodnji povezavi.

 https://www.youtube.com/watch?v=-qdXcp1IL-E 

Za boljše razumevanje slišanega  boš v zvezek prepisal naslednje tri vrste prislovov.

Prislovi

 

V četrtkovi uri boš odprl drugi del delovnega zvezka Gradim slovenski jezik 6. Poišči 21. poglavje na strani 87 in prični z reševanjem nalog.

V delovni zvezek rešuj naslednje naloge: 1., 2., 3., 4., 5. in 6. nalogo.

Po zaključku reševanja celotnega poglavja, ti bomo učitelji slovenščine posredovali rešitve.

Uspešno reševanje!


5. ura 

Včeraj si poslušal zvočno razlago PRISLOVA in v zvezek prepisal značilnost in vrste nove besedne vrste.

Če ponovimo:

Besede, ki označujejo kraj, čas in način dejanja, so prislovi.

Poznamo krajevne, časovne in načinovne prislove.

Preverimo razumevanje s spodnjimi primeri za vsake vrste prislova. Spodnje primere zabeleži v zvezek za jezikovni pouk.

  • Manca naj bi ostala doma. Kje naj bi ostala?      KRAJEVNI PRISLOV
  • Poleti bo odšla na oddih. Kdaj bo odšla?           ČASOVNI PRISLOV
  • Zadovoljno bo sprejela darilo. Kako bo sprejela darilo? Zadovoljno. NAČINOVNI PRISLOV

Za domačo nalogo boš rešil naloge v delovnem zvezku,  2. del.

Odpri ga na strani 90, prični z reševanjem 7. naloge in nadaljuj z ostalimi do vključno 15.naloge.

Sončen konec tedna ti želim. Izkoristi ga tudi za počitek.

 

 

 

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja