SLJ 6, 5. teden

1. ura

V petek si prebral/-a umetno pravljico Cesarjeva nova oblačila.
Premisli, kaj pomeni označba umetna pravljica.
Kdo je njen avtor?
Danes ti pošiljamo zvočni posnetek v trajanju 25 minut.
Pred poslušanjem klikni na spodnjo povezavo, se udobno nadomesti in uživaj v poslušanju.

https://www.youtube.com/watch?v=j-SI3bde6OI

Razumevanje slišane pravljice boš preveril s močjo delovnega lista.

Delovnega lista ni potrebno tiskati, ampak vprašanja prepiši v zvezek. Nanje odgovori, kjer vprašanje zahteva v celi povedi, v zvezek za književnost.

Cesarjeva nova oblačila

 


2. ura

Pravljico Cesarjeva nova oblačila je  napisal znani pravljičar Hans Christian Andersen.

Poišči bistvene podatke o tem pisatelju. V zvezek za književnost napiši kratek življenjepis in naštej nekaj naslovov njegovih poznanih pravljic.


3. ura

Danes boš spoznal/-a komično pravljico Laži, ki jo je napisal slovenski pisatelj Fran Milčinski.

Odpri berilo, na strani 28 in preberi besedilo.

Veliko zabave ob branju ti želim.

Pravljico si prebral/-a in v zvezek za književnost s pomočjo spodnjih vprašanj preveri razumevanje vsebine.

1. Za katere vrste pravljico gre, če jo je napisal pisatelj?
2. Opredeli čas in kraj dogajanja vsebine. Se glede na tvoj odgovor ta pravljica razlikuje      od klasične? Utemelji razliko.
3. Naštej nastopajoče osebe. Katere so glavne osebe?
4. Kako je pisatelj opisal dekle? S čim vse jo primerja?
5. S čim (naštej le nekaj primerov) pisatelj smeši oz. ustvari komičnost dogajanja?


V pravljici Laži je zelo veliko dialoga oziroma dvogovora. Nastopajočih oseb je malo, kraj dogajanja se ne spreminja.
Vse našteto odpira možnost, da pripovedno besedilo preoblikujemo v dramsko besedilo.
Mogoče pa ga bomo ob povratku nazaj v šolo celo zaigrali pred sošolci.
Dramsko besedilo boš oblikoval po spodnjem zgledu. Na začetku besedila poimenuješ osebo (NAJSTAREJŠI BRAT) in za dvopičjem navedeš njen dobesedni govor (Kaj pa delate pri vas?).
Če je potrebno, v oklepaju navedeš, kako se nastopajoča oseba vede, npr. (joka, se začudi, pomežikne ….). Tovrstne opombe imenujemo didaskalije.

Kako začeti s pisanjem dramskega besedila?

Deklina je stala pred vrati. Mela si je oči, ker je šele vstala, zehala je in premišljevala, ali naj se umije ali ne.

NAJSTAREJŠI BRAT (poči z bičem in vpraša): Kaj pa delate pri vas?                               OSEBA                     DIDASKALIJA                REPLIKA (DOBESEDNI GOVOR)

Po gornjem zgledu preoblikuj pripovedno oz. prozno besedilo v dramsko.
Zapiši mu svoj naslov, v oklepaju pod njim pa napiši (dramsko besedilo).
Prepiši gornji primer in to bo začetek tvoje domače naloge. Vključi preostalo dogajanje med deklino in najstarejšim bratom (sledi odlomku v berilu na str. 29) in nadaljuj s srednjim, besedilo pa zaključi z najmlajšim bratom.

Svoj dramski izdelek pošlji v pregled učitelju na e-naslov.

 


4. ura

Dragi učenci,
4. ura tega tedna bo namenjena dokončanju naloge, saj si v četrtek imel/-a velikooo dela s pravljico in domačo nalogo. 😊

Umirjenosti pri oblikovanju dramskega besedila ti želim.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja