SLJ 6, 4. teden

KNJIŽEVNOST

V prebrani pravljici Železni prstan si v prejšnji nalogi poiskal/-a pet neznanih besed, iz katerih si tvoril/-a povedi in jih poslal/-a svojemu učitelju. Učenci, ki še niste posredovali povedi, naredite to danes, v ponedeljek.

V naslednji nalogi pa si odgovarjal/-a na vprašanja o vsebini besedila Železni prstan v zvezek za književnost.

1. ura (6. april)

V zvezek za književnost boš zapisal/-a značilnosti pravljice.

Značilnosti pravljice

 

Odpri berilo na strani 14 in v besedilu z naslovom Železni prstan poišči in izpiši
primer za šest izmed vseh prepisanih značilnosti.

To nalogo pošlji učitelju na e-naslov.

Pravljica Železni prstan je ljudska pravljica. Avtorjev ljudskih pravljic ne poznamo več. Ker niso bile zapisane, so se ohranjale s pripovedovanjem. Premisli, ob katerih priložnostih so si ljudje pripovedovali pravljice. Povprašaj svoje stare starše, kako in kdaj so nekdaj potekala pripovedovanja zgodb in tudi pravljic.


2. ura (7. april)

V zvezek za književnost z barvnim pisalom prepiši spodnje besedilo:

Pravljica sodi med pripovedna besedila. Ljudska pravljica je krajša prozna pripoved o nenavadnih dogodkih, v kateri je avtor neznan.
Železni prstan je slovenska ljudska pravljica, ki vsebuje vse pravljične značilnosti.
Pravljica pripoveduje o sinu revne ženske, ki se odpravi v svet in s svojo usmiljenostjo pridobi naklonjenost živali in železni prstan, s katerim se mu izpolnijo vse želje. Osreči mater in se poroči s kraljevo hčerjo, ki pa mu prstan ukrade. Mladenič ga s pomočjo živalskih pomočnikov najde in se maščuje ženi.

Ustvarjalna naloga:
Zaključek pravljice Železni prstan se konča srečno, in sicer z besedami:
Princ in princesa naj živita odslej v tej revni bajti, mi pa se preselimo v grad onkraj morja.”

Od tod dalje nadaljuj pravljico pa svoji zamisli. Ob ustvarjanju upoštevaj tudi pravljične značilnosti in jih vključi v svoj zapis. Ohrani že poznane nastopajoče junake, lahko pa dodaš tudi nove pravljična bitja in seveda dogodke, ki ne smejo biti današnjega ali celo prihodnjega časa.

Nadaljevanje pravljice zapiši v zvezek za književnost, najmanj v dolžini ene strani.
Zapiši ji naslov.

Želim ti veliko ustvarjalnosti.


3. ura (8. april)

Preberi ljudsko pravljico: Pravljica o treh lovcih v berilu 6, na strani 26.

 


4. ura (9. april)

Včeraj si prebral francosko Pravljico o treh lovcih. Premisli, kako imenujemo besedilo, ob katerem je avtor neznan?

V zvezek za književnost napiši naslov, nad njim pa zapiši avtorja.

Ponovno glasno preberi pravljico, da se bodo ob slišanem zabavali tudi tvoji domači.

Sledeče prepiši v zvezek pod prepisanim naslovom:

Pravljica o treh lovcih ni običajna pravljica. Je nekakšna narobe pravljica. Pritegne nas predvsem s svojo duhovitostjo.

S pomočjo odgovorov na spodnja vprašanja se boš prepričal, da nimamo opravka z običajno, tipično pravljico.

Odgovore na spodnja vprašanja v povedih zapiši v zvezek:

1. Ali je besedilo v skladu s tipičnim pravljičnim začetkom?
2. Kaj te je presenetilo v vsebini dogajanja?
3. Ob čem si se najbolj zabaval/-a?
4. Povzemi, v čem je kršen pravljični način pripovedovanja. Kaj pri bralcu vzbudi      takšen preobrnjen pravljični način pripovedovanja?

 


5. ura (10. april)

Danes boš spoznal-a pravljico, ki jo je napisal znani avtor Hans Christian Andersen.
Takemu besedilu z znanim avtorjem rečemo, umetno besedilo.

Premisli, katere njegove pravljice že poznaš.

V zvezek za književnost prepiši avtorja in naslov:
Hans Christian Andersen: Cesarjeva nova oblačila

Za branje pravljice imaš dovolj časa, da jo prebiraš počasi in zbrano.

 

Dodaj odgovor

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja